De eerste indruk - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Februari 2014 | Maleisië, Shah Alam

De eerste week is alweer voorbij gevlogen. Al veel gezien en gedaan en bovenal genoten van de omgeving en van het weer. Met temperaturen van 36 graden is het momenteel het warmste seizoen. Halverwege maart zullen de temperaturen dalen, maar ik mag nog steeds niet klagen met een temperatuur van ongeveer 31 graden ;).

Na een reis van ongeveer 13 uur, was ik blij aangekomen te zijn op het vliegveld in Kuala Lumpur. Maar ik was helemaal opgelucht nadat ik ook voorbij de immigratiedienst was en mijn bagage had. Aangezien ik de dinsdagmorgen zo'n 5 uur voor mijn reis met de ambassade aan de telefoon was over bepaalde gegevens, ook al had ik mijn visum al binnen. Dit als gevolg van de ontzettend goede communicatie met de school en de immigratiedienst in Maleisië. Maar ik ben goed aangekomen, alles papieren zijn in orde, en dat is het belangrijkste!

Op het vliegveld werden we opgehaald door 2 dames van de universiteit en werden we naar ons appartement in Shah Alam gebracht. Tevens konden we onderweg een nieuw telefoonnummer regelen. We hebben onze spullen in het appartement geplaats en zijn daarna doorgereisd naar Kuala Lumpur, waar we een hotel hadden geboekt omdat we niet wisten of we al in het appartement konden. Maar dit was een uitstekende kans om alvast KL te verkennen.

De eerste dag in KL zijn we de marktjes gaan bezichtigen en wilden we in de avond de Petronas Twin Towers bezoeken. We konden in KL gratis met de bus reizen, maar doordat we niet wisten dat er 2 gratis lijnen waren, kwamen we per toeval in de middag al uit bij de Petronas Towers. We hebben echter besloten om in de avond ook terug te gaan, en dat was zeker geen verkeerde keuze. Het ziet er echt geweldig uit, maar ook de show met de verlichte fonteinen was geweldig om te zien.

Vrijdags zijn we per trein terug gereisd naar Shah Alam en zijn we voor het eerst op de campus geweest. Hier hadden we een bijeenkomst met het internationale bureau. We hebben daar 2 Duitse jongens en een Maleis leren kennen, waar we in de avond ook mee zijn gaan eten.

Op zaterdag hebben we onze appartementen ingericht en hebben we de boodschappen voor het huisje gedaan. Dus niet veel gezien, maar wel alvast de omgeving verkend. In Shah Alam is overigens niet zo heel veel te doen.

Zondags zijn we met Nils en Nils naar Batu Caves gegaan. Geweldig mooi om te zien en ook de apen in het wild heeft wel wat. Alleen zijn ze wel wat gefocust op glimmende voorwerpen en ik was daardoor bijna mijn zonnebril kwijt. Daarna zijn we naar KL gereisd per trein, wat overigens een hele goedkope wijze van reizen is en hebben we een onderwaterwereld bezocht.

Op maandag hadden we een afspraak op de campus waarbij de laatste zaken van ons visum geregeld moesten worden. Daarna de campus verkend, wat meer wegheeft van een klein stadje! Is echt groot deze campus.

Dinsdag zijn we wederom naar KL gereisd omdat we nog wat kleding nodig hadden voor school. En in Shah Alam is daarin niet geweldig veel te vinden. Maar in de Central Market en China Town is het goedkoop winkelen. Dus waarom niet. Tevens hebben we de Botanische Tuinen en de Vlindertuin bezocht. En aan het einde van de dag hebben we in de SkyBar genoten van een geweldig uitzicht over KL en van de Petronas Towers.

Vandaag hebben we dagje lekker rustig aan gedaan. De was is weggebracht (wordt voor €0,70 per kilo gewassen, gedroogd en gevouwen) en we hebben wat boodschappen gedaan. In de avond wederom met Nils en Nils weg geweest. Dit keer naar I-City, een soort kermis, maar waarbij ook de bomen verlicht zijn met led-lampjes.

Aankomende maandag zal mijn studie beginnen. Maar tot die tijd is het nog lekker genieten!

Ik wens jullie een fijne Vasteloavend daar!! Geniet en PROOST!!

• 26 Februari 2014 - 18:08

Cynthia:

Heey heey,

Klinkt allemaal niet verkeerd daar!
    En wat een weer!
    Dus het echte werken gaat nu dus bijna beginnen ;)
    jammer dat je carnaval moet missen,
    Maar zo'n stage is een kans uit duizenden.
    Lia en ik zullen morgen de carnaval alvast in gaan drinken.
    Dan kan ze de volgende week met jou gaan proosten.

Xxx

• 26 Februari 2014 - 18:31

Ilse:

Ha Nicole,

Je hebt al veel afgereisd de afgelopen week!
    Maar dat betekent ook dat je veel gezien hebt;)
    Hopelijk vinden jullie nog iets leuks te doen in Shah Alam, en alvast veel succes voor maandag.

Xoxo

• 27 Februari 2014 - 19:26

Marleen:

Heej meadje!

Dat klinkt allemaal heel goed! Je hebt de afgelopen week al veel gezien dus. Mooie foto's zeg van die towers;) Appartementjes dus ook al beetje ingericht. De rest komt nog wel de komende tijd he. Geniet er nog maar van dit weekend inderdaad en alvast veel succes maandag!
    We horen wel van je hoe het bevalt!
    xxx