Reizen, studeren en vooral ook genieten - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu Reizen, studeren en vooral ook genieten - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu

Reizen, studeren en vooral ook genieten

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 Maart 2014 | Maleisië, Shah Alam

De afgelopen 2 weken hebben we wederom veel gezien en gedaan. Zo zijn we met de auto een weekend naar Cameron Highlands geweest, waar we de theeplantages hebben bezocht en waar we in een waterval hebben kunnen zwemmen.
De trip naar de theeplantages en en hoogste punt in Cameron Highlands was een avontuur op zich. Met z'n vijven in een niet al te groot autootje de bergen in crossen. Dat heeft op zich ook wel wat. Echter de laatste paar honderd meter hebben we toch kunnen lopen. De auto was wat oververhit en we hadden en flinke helling te gaan. Uiteindelijk hebben we wel de top bereikt (te voet), namelijk de 2000 meter. Op de top van deze berg konden we ook een Jungletocht maken. Klimmen en klauteren door de bossen. Erg warm, maar zeer geslaagd.

De dinsdag daarna heb ik Lia op het centraal station opgehaald voor haar vakantie en zijn we samen op zoek gegaan naar een hotel. De dagen daarop hebben we ons appartement bezocht, zijn we in KL geweest en hebben we lekker een avond in een barretje gezeten. Daarnaast hebben we de grootste Little India straat van Maleisië bezocht.

Verder hebben we oriëntatiedagen gehad vanuit school, waar we ook andere externe studenten hebben leren kennen. Met deze activiteiten zijn we de zaterdag naar een homestay geweest op het platteland en tussen de rijstvelden. Hier hebben we lokaal gegeten en wat fabrieken bezocht. Daarna mochten we proberen om te 'catfish' te vangen, ofwel in een modderpoel zoeken naar vis en met de hand vangen. Echter begint dit met een groot moddergevecht. Zeer geslaagde activiteit.

Afgelopen maandag begonnen aan mijn opleiding hier in Maleisië. We hadden gedacht dat we vorige week al moesten starten, maar dat was alleen een registratie week. Dus het was nog een zeer geslaagde week en ook leuk dat ik tijd had om samen met Lia rond te reizen.

Ook de komende dagen zullen we weer van alles gaan zien. Zo gaan we naar een groot waterpretpark en naar Taman Negara, het tropisch regenwoud.

• 11 Maart 2014 - 16:10

Ilse:

Heej Nicole,

Een kort en krachtig verhaal, maar vol avontuur.
    Studeer ze!

X

• 15 Maart 2014 - 15:11

Suzan:

Nice! Enjoy en succes met je opleiding!

• 01 April 2014 - 14:41

Peter:

Ha Nicole,

Leuk om te lezen ! Veel succes met je studie... De rest komt wel goed geloof ik.

Groeten uit Maasbree