De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Mei 2014 | Maleisië, Shah Alam

En of te tijd voorbij vliegt!
Inmiddels ben ik al ruim over de helft van mijn avontuur. Maar kijk zeer tevreden terug op deze eerste helft. Zoals jullie hebben kunnen lezen, heb ik in deze periode veel rondgereisd, en dat zal ook nu niet ophouden. Al hebben we de meeste reisjes wel gehad, maar er staat nog wat leuke dingen op de planning.

In de afgelopen paar weken hebben we ook nog een leuk tripje gehad. Maar ik zal eerst terug gaan naar 3 weken geleden. In dat weekend hadden we geen plannen, maar we wilden wel de omgeving verkennen. Echter kwam het idee van Nils en Nils om dan maar naar Pangkor te rijden. Helaas konden we geen auto krijgen voor dat weekend en hebben we besloten naar Putrajaya te gaan. In deze stad zitten verschillende overheidsinstanties gehuisvest. We zijn hier per trein naartoe gereisd. Eenmaal aangekomen hebben we besloten om maar ergens heen te lopen. Een echt plan hadden we niet, maar na een half uur lopen kwamen we aan bij een rivier. Vanaf die rivier hadden we zicht op een moskee, die we dan wel wilden bezoeken. De afstand was zo rond een kilometer, maar het heeft ons 1,5 uur gekost om daar te komen. We hadden namelijk geen idee welke wegen en paden we moesten hebben.
Daarna hebben we nog een park bezocht wat net achter deze moskee lag en vervolgens zijn we per bus en trein terug gegaan naar Kuala Lumpur en Shah Alam. We hebben dan niet veel gezien van Putrajaya, maar we hebben wel een leuke dag gehad.

Het daarop volgende weekend zijn we met de meiden naar Penang geweest. We dachten dat we een hotel geboekt hadden, maar al gauw bleek dat we een eigen kamer voor ons drieën in een hostel hadden geboekt. En wat voor een hostel!! Bij aankomst in het hostel kregen we direct de vraag of we speciaal voor het feestje van de zaterdag waren gekomen. We hadden echter geen idee waar ze het over hadden. Maar al gauw werd ons verteld dat de eigenaar de zaterdag jarig was en dat we uitgenodigd werden voor een hapje en een drankje die dag erna. Tevens werd ons gevraagd of we het leuk vonden om mee te gaan dineren die avond met een groep gasten en medewerkers. Waarom niet...we zijn op Penang, en alles wat me verteld was te doen in Penang was 'Makan, makan'. Ofwel eten eten en nog meer eten. Dus we zullen maar eens wat lekkers gaan proeven daar. En het was goed!
Na het eten zijn we nog naar enkele bars geweest met de groep, die bestond uit Alex (de eigenaar), Nick (een van de medewerkers), Yari en Thomas (2 Duitse backpackers). Was een zeer geslaagde avond.
De zaterdag zijn we in de ochtend naar Bukit Bendera (Penang Hill) en naar de Kok Lek Si tempel gegaan. Het weer zat niet helemaal mee, maar buiten dat hebben we toch veel kunnen zien. Bij Bukit Bendera gingen we met een trein de berg op, waar we een mooi overzicht hadden op Penang en het vasteland van Maleisië. Maar hoe toeristisch de plaatsen ook zijn, ze blijven foto's van ons maken. Op het moment dat we op Penang Hill waren, was het weer nog niet zo slecht, al begon het wat te regenen toen we met de trein naar beneden gingen. Gelukkig viel het nog mee met de regen die dag. Al hadden we bij de tempel wel wat beter weer willen hebben. Nu hebben we helaas niet alles kunnen zien, omdat we onze paraplu's ook niet bij hadden. Maar wat we gezien hadden, dat was een mooi gedeelte.
In de avond hadden we het verjaardagsfeestje van Alex. Er stond dat Couzi Couji hostel het nummer 1 party hostel van Georgetown was, en we hebben daar echt wel een leuk feestje gehad. Op zulke avonden leer je veel mensen kennen die allemaal aan het reizen zijn. Schitterend om dan ervaringen uit te wisselen en ideeën op te doen voor eigen trips. Maar dat het een zeer gezellig hostel was, bleek ook wel uit het feit dat een van de gasten, Khalil, een week in het hostel was geweest, maar de vrijdag terug naar KL was gegaan. Echter heeft hij zaterdag de bus weer terug gepakt om naar het feestje te komen.
De zondag zijn we per fiets door Georgetown gegaan en hebben we de zogenoemde streerart bezichtigd. Was behoorlijk warm om te fietsen, en ook even wennen om links te fietsen, maar was wel lekker om actief bezig te zijn. Aan het einde van de middag moesten we helaas weer gaan, maar als ik nog een naar Penang ga, ga ik zeker terug naar dat hostel. Wat hebben we daar gelachen en wat hebben we het daar naar onze zin gehad.

Afgelopen weekend hebben we weer een zeer rustig weekend gehad. Eva was een weekendje weg met de klas en Diana en ik hebben er gewoon een lui weekend van gemaakt. Voornamelijk hebben we in onze woonkamer gezeten en hebben we wat spellen gedaan, maar ook dat is soms wel lekker om te doen.

Aangezien we nu een week vakantie hebben vertrekken we morgen naar het zuiden van Thailand (Krabi, Phuket en Ko Phi Phi). Gelukkig liggen de problemen meer in het noorden, dus we gaan een leuke week tegemoet.

• 23 Mei 2014 - 09:07

Ilse:

Sow Nicole, wat een avonturen zeg! Een beetje regen hoort er ook bij.
    En met een weekje Thailand in het vooruit zicht kan er niets mis gaan toch?
    Ps. Het zullen daar wel geen late cocktailavondjes worden gezien de avondklok die om 22.00 u. start :p
    Haha! Enjoy!

xx

• 23 Mei 2014 - 17:18

Hein:

Klinkt echt goed allemaal, veel plezier nog in de 2e helft!

• 24 Mei 2014 - 08:52

Lotte:

Leuk zeg! Geniet van je vakantie in Thailand.