Studeren blijven combineren met reizen - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu Studeren blijven combineren met reizen - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu

Studeren blijven combineren met reizen

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Juni 2014 | Maleisië, Shah Alam

Momenteel is het wat drukker met school. We hebben wat opdrachten in te leveren en de laatste weken van lessen zijn aangebroken. Daarna nog de 'final exams'. Maar het blijft goed te doen.
Twee weken geleden hebben we vakantie gehad. Deze vakantie hebben we in het zuiden van Thailand doorgebracht. Het was kort gezegd, geweldig! We hebben geen enkel moment last gehad van de krijgswet die heerst. Dus dat was helemaal perfect.

De zaterdag zijn we vanuit Kuala Lumpur naar Krabi gevlogen. In Krabi aangekomen zijn we naar ons hostel gegaan en hebben we de omgeving bekeken. We zijn hier maar voor 1 nacht gebleven, aangezien we zondag onze trip naar Phuket gepland hadden. Vroeg in de morgen vertrok de boot naar Phuket. Na 1,5 varen kwamen we aan op Kho Phi Phi. Hier hadden we een stop van 4 uur. Dus voldoende tijd om even rond te lopen op het eiland en wat te eten. Daarna vervolgden we onze trip op het water richting Phuket. Ook deze trip duurde ongeveer 1,5 uur en daarna met een busje naar ons hostel. Toen we hier in de avond aankwamen zijn we op zoek gegaan naar een restaurant en hebben we onze trip voor de dag erna geboekt.
We zijn de maandag namelijk naar Raja Island gegaan. Dit is een klein eiland op een half uur varen van Phuket vandaan. We konden hier snorkelen, zwemmen en genieten van de bountystranden. Tevens werd ons een heerlijke lunch aangeboden.
Dinsdags zijn we terug gegaan naar Kho Phi Phi om ook hier 2 nachten te verblijven. Na aankomst hebben we een duikschool gezocht, want ja, nu we eenmaal mogen duiken, moeten we dat ook zoveel mogelijk doen. In de middag zijn Diana en ik het eiland te voet verder gaan verkennen. We hebben een geweldige wandeling gemaakt en verschillende stranden bezocht. Het was wel warm, maar ook zeker de moeite waard.
De woensdag was onze geplande duiktrip, waarbij we op 2 locaties zouden duiken. In de eerste duik hebben we vele verschillende vissen gezien en mooie kleurrijke koralen. Ook waren hier vele zeesterren te vinden. Echt een plaatje :). Tijdens de tweede duik hebben we de kans gekregen om met een zeeschildpad te zwemmen. En dat is natuurlijk ook een super ervaring. En ik blijf erbij, duiken is echt geweldig!! De onderwaterwereld geeft een bepaalde sfeer en geeft een gevoel van vrijheid. Het is lastig te beschrijven, maar ik geniet ervan.
Na deze duiktrip op Kho Phi Phi zijn we terug gegaan naar Krabi. In de taxi vanuit de boot naar ons hostel hebben we een trip geboekt voor de laatste dag. Een bezoek aan de 'hot spring waterfall', wat een kleine maar zeer warme waterval is, vervolgens naar een meer midden in de natuur, 'Emerald Pool' en ten slotte een ATV (quad) en olifant trip. Het weer heeft wel meegewerkt om er een super dag van te maken. Bij de waterval en het meer hebben we volop zon gehad en hebben we een mooie wandeling door de natuur kunnen maken, waarbij we ook een behoorlijke slang hebben gespot. Aangekomen op de plaats van het quad rijden en olifant tripje, was het behoorlijk gaan regenen. Na een kwartier wachten, werd ons gevraagd of we het niet erg vonden om in de regen de ATV tour te doen. Ach waarom niet, in bikini de quads op en crossen door de bossen. Beter kan het toch niet ;). En na dit waterspektakel was het was het weer droog en konden we een leuke olifant trip tegemoet gaan.
Om onze vakantie af te sluiten hebben we natuurlijk nog genoten van een welverdiende Thaise massage.

Afgelopen week heb ik weer wat testen geschreven voor mijn vakken hier en hebben we aan onze groepsopdracht gewerkt. Een film maken over verzekeringsplanning. Het is wel leuk om zulke opdrachten uit te voeren en is weer eens wat anders dan een powerpoint.

En gisteren zijn we naar Kuala Lumpur gegaan om te shoppen voor een backpack voor mijn trip naar Vietnam en hebben we Times Square bezocht. Times Square is een te groot winkelcentrum, met een indoor pretpark, bowlingbanen (stuk of 30 banen), biljart en zulke activiteiten. Op het moment dat we naar Times Square zijn gegaan hebben we afgesproken met Khalil. We hebben hem ontmoet in Penang en hij woont en studeert in KL. Na een tweetal partijtjes bowlen en een potje biljarten zijn we naar bukit bintang gegaan om te eten. En in de avond lekker een cocktail op het terras gedronken. We hebben dus genoten van ons weekendje.

De komende weken hebben we niet meer zoveel op de planning staan. Alleen hier en daar nog wat dagtripjes. Maar nu het wat drukker is met school, is het ook wel fijn om me daar volledig op te kunnen focussen.

• 08 Juni 2014 - 15:54

Ilse:

Nice pictures Nicole! Dat komt wel goed de laatste weken ;)
    Xoxo

• 09 Juni 2014 - 08:44

Marleen:

Heej meid,

Klinkt erg goed allemaal, lekker duiken, lijkt me inderdaad een hele mooie ervaring. Sjoen foto's!! Succes de komende weken met de opdrachten en geniet tussendoor van jullie uitstapjes!
    xxx

• 09 Juni 2014 - 16:10

Peggy:

Goed om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Geniet nog van alles! Liefs!

• 10 Juni 2014 - 02:16

Nicole:

Dat gaat ook wel goed komen ilse! Gaat wel snel nu.
    5 weken resterend in Maleisië en nog 3 weken vietnam.
    Dus ga zeker nog genieten marleen en peggy.

Xx