De eerste 10 weken zitten er al op! - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu De eerste 10 weken zitten er al op! - Reisverslag uit Shah Alam, Maleisië van Nicole Roij - WaarBenJij.nu

De eerste 10 weken zitten er al op!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 April 2014 | Maleisië, Shah Alam

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag heb geplaatst. Maar in de tussentijd heb ik vooral niet stilgezeten. Naast mijn doordeweekse dagen op school zijn we nog ieder weekend op pad geweest, maar tevens hebben we ook een week vakantie gehad die we volop benut hebben.

Als eerste zijn we een weekend in Singapore geweest. Met de bus zijn we met zes personen naar Singapore vertrokken waar we een hostel geboekt hadden. Na een busreis van 6 uur, kwamen we daar eindelijk aan en hebben we die avond nog een drankje gedaan.
De dag erna zijn we naar Little India, Chinatown en Marina Bay Sands afgereisd. Helaas regende het op het moment dat we in Little India waren, maar daarna hebben we weer geweldig weer gehad. Bij Marina Bay hebben we lekker rond het meer gelopen en in de avond zijn de jongens naar de SkyBar gegaan en hebben we met de meiden lekker in het park genoten. Daarna zijn we met zijn alle naar Clarke Quay gegaan om daar op een terrasje te genieten.
De zondag zijn we naar Sentosa Island gegaan, hebben we aan het strand gelegen en vooral genoten. De zondag zijn we alweer terug gereisd naar Shah Alam. Het weekend was eigenlijk wat te kort, er is zoveel meer te zien in Singapore, maar het was zeker gezellig.

In de daarop volgende week heb ik een test moeten maken voor een van mijn vakken, maar die was goed te doen. Nu nog afwachten op mijn eerste resultaten, maar is prima.

Aan het einde van de week hadden we onze vakantie gepland staan, een week naar Pulau Perhantian, Longbeach. De trip duurde 9 uur per bus in de nacht, maar slapen was niet de beste mogelijkheid, aangezien we via lokale wegen reden.
De zaterdagochtend kwamen we per bus aan in Kuala Besut. Vandaar hebben we de Jetty naar het eiland kunnen pakken. Rond 10 uur in de morgen kwamen we daar uitgeput aan, zijn we naar onze duikschool gegaan en zijn we meteen gestart met onze duikcursus. Na deze dag hebben we wel nog even genoten bij een van de vele 'beachbars'l, maar we moesten de dag erna weer vroeg beginnen met het vervolg van onze cursus. Na 4 dagen van cursus hebben we allemaal onze duiklicenties gehaald. Dus ik hoop nog vele duiks te kunnen gaan maken in de toekomst, aangezien de onderwaterwereld echt wel mooi is om e bezichtigen. In die week hebben we dan ook de eerste 3 fundives gemaakt. We zijn naar een wrak geweest, naar de 'ondewatertempel' en naar een partij rotsen geweest (komt dicht bij cavediving in de buurt).
Naast het duiken konden we hier ook snorkelen. We konden hier ook wat kleine haaien zien en als je stil in het water bleef liggen, zwommen er zo 10-20 kleine haaien om je heen.

Na een week op Pulau Perhentian, zijn we weer per bus terug gereisd naar Shah Alam. Op dit moment zitten we in de periode waarin alle testen worden afgenomen. Dus wat drukker met school, maar nog steeds te combineren met reizen ;).

Afgelopen donderdag zijn we dan ook per vliegtuig naar Langkawi gereisd. Alsof we nog niet voldoende strand hebben gehad de afgelopen weken, hebben we hier ook weer op het strand genoten. Langkawi is een gebied waar alles 'Dutyfree' is, dus het uitgaan hier is goedkoper dan andere plaatsen in Maleisië. Dus ook hier hebben we wat leuke beachbars gevonden, waar ook verschillende locals kwamen. Dus hier heb ik ook verschillende locals leren kennen.
De vrijdag hebben we een trip geboekt om met een boot van eiland naar eiland te 'hoppen'. De zaterdag hebben we per auto het eiland verkend en zijn we met de kabelbaan de berg op gegaan. In de avond zijn we naar een bar gegaan, waar 'Kingsday' gevierd zou worden. Echter startte dit al eerder in de dag, maar het was evengoed een gezellig avondje uit. Vele verschillende nationaliteiten waren daar en dus ook verschillende mensen leren kennen.
De zondag hebben we de verjaardag van Nils gevierd en zijn we lekker op het strand gebleven en niet zo veel gedaan.
En gisteren was alweer onze laatste dag op Langkawi. We hadden daarvoor niet zoveel plannen, maar ik ben liever wat actief bezig. Nils en ik hebben dan ook besloten om allebei een Jetski te huren en even een half uur lekker rond te stuiteren op het water. Na een korte uitleg over wat je waar we mochten 'spelen' met onze jetski's en wat informatie wat je moet doen als je eraf valt, konden we het water op. Na deze uitleg wist ik echter al dat het nog wel eens voor zou kunnen komen dat ik niet de hele tijd op mijn jetski zou blijven zitten...en ja hoor, ik ken mezelf toch zo goed...iets meer dan 20 minuten heb ik het volgehouden en toen werd ik het water in gegooid door een grote golf en mijn eigen slimmigheid om de jetski te verkeerde kant op te sturen. Maar het was super om dit te doen.
In de avond hebben we onze vlucht terug gepakt.

Tot nu toe hebben we elk weekend rond gereisd, maar voor dit weekend staat er nog niets op de planning. Waarschijnlijk gaan we dan Shah Alam verder verkennen per fiets. Maar al met al, ik heb het hier nog steeds zeer goed naar mijn zin!!

  • 29 April 2014 - 12:42

    Peggy:

    Klinkt goed allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! :)

  • 29 April 2014 - 13:22

    Ilse:

    Heej Nicole,

    Wat een avonturen daar in Maleisië! Op een jetski scheuren over het water lijkt mij ook echt tof;) Have fun!

    X Ilse

  • 29 April 2014 - 15:02

    Marij Bos:

    Kei sjoen allemoal geniet mer good meid ;-)

  • 29 April 2014 - 16:42

    Lia:

    Kom je nog wel terug??

  • 29 April 2014 - 16:44

    Lia:

    Hey de rest mist..
    Geniet!!

  • 11 Mei 2014 - 17:20

    Lotte:

    Super leuk allemaal Nicole. Ook je foto's! Heel mooi. Geniet er maar lekker van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5667

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 04 Augustus 2014

Studiereis

Landen bezocht: